9 Haziran 2021 Çarşamba

Dizi Beşlisi #1

Bu zamana kadar izlediğim dizileri beşli listeler halinde paylaşmaya karar verdim. Herhangi bir sıralama olmaksızın izlediğim diziler hakkında birkaç cümle edeceğim. Bu listeleri hazırlamamın asıl amacı kendime arşiv oluşturmak. O zaman gelelim ilk beşlimize...


1. How I Met Your Mother

İzlemeye dizi bittikten tam olarak altı yıl sonra başladım. Diziyi sürekli duyuyordum fakat elim bir türlü gitmedi açıp izlemeye. Sonra bir gün ilk bölüme şans vermeyi düşündüm ve işte o günden itibaren bir himym fanı oldum diyebilirim. Dizideki karakterler sanki benim arkadaşlarımmış gibi oldular, onları izleyince mutlu oldum, kısacası benim için bir motivasyon kaynağı oldu. Dizi 9 sezondan oluşuyor ve başlarken "Aman Allahım nasıl biter bu sezonlar" diye düşünüyordum ama bi yerden sonra "Nolur bitmesin" diyerek izlemeye devam ettim. Hala arada açıp rastgele bir bölüm izlerim ama yakın bi zamanda ikinci tur dönme fikri aklımın bir köşesinde. Konusuna değinecek olursam Ted, çocuklarına anneleriyle nasıl tanıştıklarını anlatırken aslında Ted’in arkadaşlarıyla yaşadığı olayları izliyoruz.


2. Game of Thrones

İzlemeyen yoktur herhalde diyeceğim ama illa ki vardır. Bunu eş zamanlı olarak izledim ve izlerken deliriyordum. Böyle dizi çok azdır herhalde. Normalde bu tip eski zamanlarda geçen savaşlı mavaşlı dizilerden pek hoşlanmasam da got apayrı. Tek kelimeyle efsane yani başka diyecek söz bulamıyorum. Toplam 8 sezondan oluşuyor ve ilk 4–5 sezonunu iki kez izledim. Konusuna gelirsek George R.R. Martin’in çok satan kitaplarından uyarlanan dizide, Westeros’un mistik toprakları ve Yedi Krallık’ın kontrolü için mücadeleye giren 9 soylu ailenin taht oyunları ve düşmanlıklarının hikayesini izliyoruz.


3. Lost

Lost ile ilgili epey geyik yapılmış da olsa, finalde ne kadar saçmalamış da olsalar çok seviyorum. Lost izlediğim ilk yabancı diziydi sanırım ve çok çok beğenmiştim. İzlemeye başladığınızda sizi direkt içine alıyor ve merak güdüsü peşinizi bırakmıyor. Lost da gayet uzun bir dizi toplamda 6 sezondan oluşuyor. Bir uçak kazasından sonra ıssız bir adada yaşamak zorunda kalan kahramanların yaşadıkları mistik olayları konu alıyor.


4. Breaking Bad

Breaking Bad de epey popüler dizilerden biri. Ben ancak geçtiğimiz yıl izleyebildim. Dizi çok güzel, konuyla ya da herhangi başka bir şeyle derdim yok ama izlerken çok yavaş ilerliyor gibi geldi ve bazı yerlerde sıkıldım. En azından ilk 3 sezon böyleydi benim için ama 3’ten sonrası güzel akıyor. 50 yaşında kimya öğretmeni olan Walter White, kanser olduğunu öğrenince uyuşturucu yaptığını öğrendiği eski bir öğrencisiyle bu işe girer ve olaylar gelişir.


5. La Casa De Papel

Böyle sürekli merak ettiren heyecan dorukta olan dizilere bayılıyorum. Lcdp tam da böyle bir dizi. Sevenleri de çok sevmeyenleri de. Ben çok seviyorum. Dizi, "Profesör" liderliğindeki ekibin İspanya Kraliyet Darphanesi'ni ve İspanya Merkez Bankası'nı soymasını konu ediniyor. Toplamda şu ana kadar 4 sezonu yayınlandı ve 5. sezonun çekimleri sürüyor.

5 yorum:

  1. lost ilk göz ağrısı :)

    YanıtlaSil
  2. ilk dört doğru da casa papel henüz efsane olmadı ayolcum. erken daha :) böle dizi seviyosan hımm, şantaj (el inocente), vis a vis adlı dizileri de izle :) bencesi deee how ı met en efso :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah bu efsane listesi değil zaten deep ;) İzlediğim dizileri paylaşıyorum sadece ve tamamen kendi düşüncelerim ki aslında sorarsan lcdp de benim için efsane olabilecek dizilerden :)

      Sil

Yorumlarınız benim için değerli :)