16 Kasım 2022 Çarşamba

Postcrossing'e Geri Döndüm

Pandemi dolayısıyla bir süreliğine postcrossing'e ve mektuplaşmaya ara vermiştim. Sonraları pandemi hafifledi, hatta bitti derken bir türlü işler güçler yüzünden tekrar başlayamadım. Nedir bu postcrossing diyen varsa şuradan ilgili yazıma göz atabilirler.

Sonunda geçtiğimiz cuma günü postcrossing.com'dan adreslerimi aldım, kartpostallarımı hazırladım ve postanenin yolunu tuttum. Önceden ben filateli.com'dan beğendiğim pulları sipariş verip, kartpostallarıma pullarını da evde yapıştırıp o şekilde postaneye giderdim ama bu kez elimdeki pullar yeterli gelmedi haliyle. Birçok şey gibi kartpostal gönderme ücretlerine de zam gelmiş. Elimde hep 2 liralık 4 liralık pullar vardı ama neye yeter? Yurtdışına kartpostal gönderim ücreti 20 tl olmuş inanabiliyor musunuz?! Ülkeye göre farklılık gösteriyor ama benim gönderdiğim beş ülkeye de 20 lira ücret ödedim. Elimdeki tüm pulları görevliye verdim, o halledeceğini söyledi ama böyle de son halini görememiş oldum, biraz da içime sinmedi bu şekilde açıkçası. Çünkü bu işte en önemli şey pul. Eğer bir daha göndereceksem yine filateli.com'dan sipariş vermeyi düşünüyorum. Ama bu ücretlerle nasıl devam edilir bu işe onu da bilmiyorum. Postcrossing'in Türkiye forumuna göz attığımda çoğu kişinin bu hobiyi bırakacağını okudum. Ben de geri dönüyorum diye heveslenmişken böyle bir durumla karşı karşıya kalmak üzücü oldu. Sadece beş karta 100 lira ödedim. Bu arada ben postaneden posta kutusu kiraladım iki aylığına, neden böyle bir şey yaptım çünkü evime hiçbir şey gelmiyor, bana gelen en son mektubu apartmanın önünde şans eseri bulmuştum. Yukarı çıkma zahmetine bile girmemiş postacı bey. Başka biri de alabilirdi, çöpe gidebilirdi. En azından yukarı çıkıp kapının önüne bile koysa yeterli ama bunu da yapmıyorlar. Sitenin posta kutuları da yok maalesef. Ben de çözümü bu şekilde buldum. Birkaç yıl önce posta kutusunun fiyatı yıllık 18-20 tl arasıymış. Şimdi o da yıllık 120 tl. İşin tuhafı posta kutusu ile ilgili de çok ilginç hikayeler var. Sanırım en uygunu iş yeri adresini vermek, en garantisi o oluyormuş okuduklarıma göre. 

İşte tüm bunlardan sonra devam eder miyim , nasıl ederim bilmiyorum ama en azından şu küçük hobimizi bize bıraksalardı keşke...

12 yorum:

  1. Bende gönderim ücretlerinin bu fiyatlarından sonra postcrossing'i bıraktım maalesef , halbuki ne zevkliydi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bırakmak zorunda kalmamız ne üzücü :(

      Sil
  2. Merhaba,
    Kartpostallaşmaya geri dönemene senin adına sevindim. :) Geçtiğimiz günlerde bununla ilgili ben de bir yazı paylaşmıştım. Gönderi ücretleri artıyor artmasına ama güvenli bir şekilde ulaşım hizmeti de bir o kadar güven kaybediyor ne yazık ki. Keşke başka alternatiflerimiz olsa da o yerlerden gönderme şansımız olsa. Benim de elimde kullanılmak üzere bekleyen bir sürü pul var. Bu olanlardan sonra nasıl değerlendireceğim bilemiyorum. Belki şehir içi gönderimlerde kullanırım. İnşallah kartpostallar sahiplerine güzelce ulaşır. Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen haklısın, hem o kadar para vereceğiz hem de gideceği yere ulaşmama yolda kaybolma ihtimali var, çok saçma bir düzen gerçekten. Artık hobi bile yapamayacak hale geldik...

      Sil
  3. Her şey lüks oldu artık, hobileri yapmaya imkanı da kalmıyor insanın. Bir de o kadar emek verip yerine ulaşmama ihtimali de ayrı dert.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, o en kötüsü zaten, emeğinin boşa gitmesi...

      Sil
  4. İşyerleri de pandeminden sonra kişisel kargo kabul etmemeye başladı. Benim şirketim şu an hiçbir kişisel gönderiyi almıyor geri çeviriyorlar. Bende annemin evine yollamaya başladım. Onunda kulağı duymuyor zili, tam bir survivor. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İş yerinin kabul etmemesi kötü olmuş gerçekten, neresinden tutsanız elinizde kalmış resmen :D

      Sil
  5. Hobiler bile maddiyata bakıyor. Bu ekonomide en küçük keyiflerimizden bile oluyoruz. Çok yazık.

    YanıtlaSil
  6. Mektuplar en sevdiğimmm şeyler belki bende katılırım bu kulvara belli olmaz bir araştirayım bunu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda yazdığım yazılarım var okuyabilirsiniz :) https://dogacesnicisi.blogspot.com/2021/02/mektup-arkadasligi.html

      Sil

Yorumlarınız benim için değerli :)