19 Şubat 2021 Cuma

Resme Nasıl Başladım?


Merhabalar! Bu yazımda resme nasıl başladığımdan bahsedeceğim. Öncelikle resim ile ilgili herhangi bir eğitim almadığımı söyleyebilirim. Sanırım resim dersini en son ortaokuldayken almıştım. Ama resim yapmayı hep çok sevmişimdir. Yapmasam da ya da zamansızlıktan yapamasam da hep aklımda bir yerdeydi resim. Lise sınavları, üniversite sınavları vs derken resimle hatta herhangi başka bir hobiyle bile ilgilenemedim. Ama üniversiteye giriş zamanlarımda yetenek sınavlarına girmeyi düşünmedim değil ama sınava girecek kadar bir hazırlığım yoktu, açıkçası sadece istek olarak kaldı ve bunun üzerine gidemedim maalesef. Derken üniversiteden mezun oldum, çalışmaya başladım. Tatillerimde kendime meşgale ararken resme tekrar başlamaya karar verdim. Bir resim kursuna gitmeyi düşündüm ama uygun bir yer bulamadım, bulduklarım da bana uymadı, saatler çakıştı falan derken internetten bir şeyler araştırıp okuyarak ve izleyerek öğrenmeye başladım. Özellikle youtube'dan epey video izledim. Birçok yazı okudum. Önce elimdeki malzemelerle bir şeyler yapmaya çalıştım. Sonra yavaş yavaş malzemelerimi tamamlamaya başladım. Araştırdıkça malzemeler hakkında da epey bilgi edindim. Öğrendiklerimi, daha doğrusu resim yolculuğumu blog ve youtube kanalımda sizlerle paylaşıyorum.

Önemli olan olabildiğince çok pratik yapmak ve tecrübe edinmek. İlk yapışta elbette ki hatalar olacaktır, önemli olan bir sonraki resimde aynı hatayı yapmamak ve her yeni resimden bir şeyler öğrenebilmek. Dolayısıyla resme ilgisi olanlar için iyi ya da kötü bir yerden başlamak gerek diye düşünüyorum. Resme başlamak isteyen ama tereddüt eden varsa seve seve yardımcı olurum, sorularınızı cevaplandırırım.

Sevgiler!

14 yorum:

  1. Resim yapmak güzeldir insanı rahatlatır. Ailemde 2 kişi emekliliklerinde resim dersi aldılar ve muhteşem resimler ortaya çıkarıyorlar. Darısı senin başına, emek verdiğin her şey güzeldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Kendinizi ifade ettiğiniz bir hobinizin olması ne kıymetli ayrıca ne güzel bir ayrıcalık. Emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle sahiden de, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. yeni blog serüveniniz hayırlı olsun...

    YanıtlaSil
  4. Selam sayfamı takip ettiğinizi görünce sizi merak ettim. Resim konusu ilgimi çekti. Kutlarım. Sizi güzel bir uğraşı.Ortaokul yıllarında yaptığım resim suluboya Akhisar çapında emlak bankasının açtığı yarışmada ikici oldum. lise yıllarında öğretmenim reimleri yarışmaya gönderiri. bana suluboya takımları boyalar hediye gelirdi. kızım ilkokulda sümerbankın açtığı yarışmada para ödülü kazanmış onla battaniye almıştık. Oğlum meslek olarak Anadolu güzel sanatları okudu.resim öğretmenliğinden mezun oldu. Bizimkiler uğraştı. Hobi idi. Oğlum şu anda Almanya'da performans sanatçısı o da resmi bıraktı. Bir dönem ben de yağlıboya çalıştım kursa gittim. Evin içinde oğlumun hala eskizleri duruyor. Benim bir kaç tablom. Üretmek güzel. Sizi şimdiden kutluyorum. Blog dünyasına hoş geldiniz.Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel sanatçı bir aile... Biz de biraz öyleyiz aslında annemin de birkaç tablosu var. Benim asıl ilgimi çeken Akhisar oldu :)

      Sil
  5. Zihnindekini veya gözlerinin önündekini resim kağıdı gibi bir yüzeyde görselleştirmek bana hep çekici geliyor :) Ama bu konuda pek yeteneğimin olmadığını düşündüğümden olsa gerek hiç başlamıyorum :)

    YouTube'ta da yüzlerce video var tabii ki, belki biliyorsundur ama bir site daha önerebilirim: Creativebug. Resim de dâhil, çeşitli el sanatları hakkında video dersler bulunuyor.

    Bu arada blogun genel olarak iyi hissettiriyor, ayrıca bu ve diğer yazında paylaştığın fotoğraflara bakarak söyleyebilirim ki pek güzeller, ellerine sağlık :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz siteden haberim yoktu, çok teşekkür ederim tavsiyeniz için... Yorumunuz için de çok teşekkür ederim çok değerli... Sevgiler :)

      Sil
  6. Resim yapabilenlere ve akrilikle, sulu boyayla yapılan resimlere bayılıyorum hepsi harika oluyor. :)

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel bir ad seçmişsiniz blogunuza.
    Sayfanız harika.

    Merhaba :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için değerli :)