20 Nisan 2021 Salı

Kırmızı Saçlı Kadın

Orhan Pamuk'un okuduğum ilk kitabı oldu Kırmızı Saçlı Kadın. Kitabı sabaha karşı bitirdim ve hemen sıcağı sıcağına bir şeyler yazmak istedim. Kitapta otuz yıl önce babası tarafından terkedilmiş liseli bir gencin yazın İstanbul yakınlarında bir kasabada para kazanmak amacıyla kuyucu bir ustanın yanında çalışmasıyla başlayan olaylar ve sarsıcı bir aşk hikayesi anlatılıyor. Kitabın, okunması kolay ve akıcı bir dili var. O yüzden okurken hiç zorlanmadım. Belli bir yerden sonra da işin içine merak unsuru karıştığı için kitabın yarısından fazlasını neredeyse bir çırpıda okudum bitirdim. Bu yönden de hoşuma giden bir kitap oldu. Kitapta sıkça Sophokles'in Kral Oedipus'u ve Firdevsi'nin Rüstem ve Sührab'ından bahsediliyor. Ve kitabın sonu da aslında çok da tahmin edilemeyecek olmayan bir son ile bitiyor. Ama yine de heyecan unsuru yerini koruyor. Benim için okuması zevkli bir kitap oldu. Orhan Pamuk'un okuduğum ilk kitabını beğendim. Acaba bundan sonra hangi Orhan Pamuk kitabını okusam? Var mı tavsiyesi olan? Yorumları bekliyorum :)

6 yorum:

  1. Benim okuduğum ilk Orhan Pamuk kitabı Yeni Hayat'tı. Sonra da Kafamda Bir Tuhaflık'ı okudum. Hepsi de keyifli ve akıcıydı. Bunu da çok merak ediyorum; ama yine de eğer kitap alırsam bunu değil de Masumiyet Müzesi'ni alırım herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim aklım da Masumiyet Müzesi'nde galiba :)

      Sil
  2. Kırmızı saçlı kadın'ı okumadım. Ama Masumiyet Müzesi'ni önerebilirim. Kalın olmasına rağmen kolay okunan kitaplarından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Masumiyet Müzesi'ni okumak şart oldu :) sonrasında da müzesine gitmek...

      Sil
  3. Benim Orhan Pamuk kitapları içinde 1 Numaram Benim Adım Kırmızı'dır ki bende yerini sarsabilecek başka bir Orhan Pamuk romanı olacağını sanmıyorum:) Bu kitabını da sevmiştim, ilginç, meraklı ve akıcı bulmuştum. Görünce soruyu, önce ele alıp bir göz atmak şartıyla önerilenlere bir bakıp, karar vermekte yarar var derim.:) Kitaplarla o ilk bakışma ve o esnadaki bir iki söz alışverişi önemli!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok önemli, ama evet buradaki tavsiyelerden başlayacağım göz atmaya :))

      Sil

Yorumlarınız benim için değerli :)