22 Ağustos 2022 Pazartesi

Dizi Beşlisi #3

Listelere kaldığım yerden devam ediyorum. 

1. The Queen’s Gambit 

Dizi ilk çıktığında izlemiştim ve izlemeyen çok az kişi kalmıştır herhalde diye düşünüyorum. Romandan uyarlanmış olan dizide, hedefi dünyanın en büyük satranç oyuncusu olmak olan Elizabeth Harmon isimli satranç dahisi bir kızın sekiz ve yirmi iki yaşları arasında alkol, ilaç bağımlılığı ve duygusal güçlüklerle mücadele ettiği yaşam öyküsü anlatılıyor. Ben diziyi çok beğenmiştim, satrança karşı bir ilginiz olmasa bile gayet keyifle izlenecek bir dizi, hala izlemeyen varsa öneririm.

2. The Pier

La Casa De Papel'den tanıdığımız meşhur profesörcüğümüzün başrolde olduğu dizi, Türkçe'si iskeleydi galiba. Yanlış hatırlamıyorsam da dizi bir blu tv dizisiydi. Dizi, kocasının gizemli ölümünün ardındaki sırrı ortaya çıkarmaya çalışırken, gerçeklerle yüzleşmek zorunda kalan genç bir kadının hikayesini konu ediyor. Epey heyecanlı, insanı merak ettiren ve çabucak izlenip bitirilen dizilerden, bu da tavsiyedir.

3. The End of the F***ing World

2 sezonluk bir kara komedi dizisi diyebiliriz. Ben çok sevdim bu diziyi, özellikle de müziklerini. Konusu ise şöyle, James tam anlamıyla bir psikopattır. Çocukluğundan itibaren sıra dışı olmuş hep tehlikeli işlere kalkışmıştır. Okul hayatını pek sevmese de planı için kurban seçebileceği en ideal yerdir. Onlarca öğrenci arasından öldürebileceği birini aramaya başlayan James sonunda Alyssa’da karar kılar. Kurbanına önce güven vermesi gerektiğini düşünen James ona aşıkmış gibi davranmaya başlar. Alyssa, maceraya aç bir asidir. Yaşadıkları yerden sıkılmış yeni yerler keşfetmek, yeni maceralara atılmak ister. İkisinin baş başa çıkacakları bu yolculukta planını daha rahat uygulayabileceğini düşünen James, Alyssa ile yola koyulur. Talihsizliklerle dolu bu yolculukta planlar değişir ve James Alyssa’ya aşık olur.

4. I'm Not Ok With This

Tek sezonluk dizide gergin bir tip olan Syd, filizlenen süper güçlerini kontrol etmeye çalışırken lisenin tuhaflıkları, aile draması ve en yakın dostuna duyduğu karşılıksız aşkla uğraşır. "The End of the F***ing World"ün yönetmeni ve "Stranger Things"in yapımcılarından çizgi romandan uyarlanmış bir dizi.

5. Valeria

Tamamen boş zamanlarımı geçirmelik, üstüne kafa yorulmayacak, izlenip geçilecek bir dizi ararken buna başlamıştım. Bu da bir İspanya dizisi, işinde ve evliliğinde sorunlar yaşayan genç bir kadının hikayesini konu ediyor. Çıtır çerezlik dizi arayanlar izleyebilir.

10 yorum:

  1. Genelde önce kitabı okur sonra izlerim ama Gambit'te tam tersini yapmıştım sanırım. :) Her ikisini de sevmiştim.

    YanıtlaSil
  2. ilk 3 ü izledim, end of f world, en sevdiğim dizilerden bu arada :) dördüncü ve beşinci diziyi izlemedim, izle çok iyi diyor musuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok o kadar diyemem, canın sıkıldıysa bir göz atabilirsin belki :)

      Sil
  3. Hepsi duyduğum, bildiğim ama izlemediğim diziler ya haha. Özellikle Gambit'i neden hala izlemedim bilmiyorum :) 3-4 listemde ama, end of f world özellikle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet teotfw aşırı iyi ya ben çok seviyorum :))

      Sil
  4. 3 ü ve 4 ü izlemistim, ve aslinda cok da begenmistim. Diger üc dizi önerisi de ilgi cekici, bugünlerde vaktim var. Birine baslayabilirimm. Tesekkurler paylasim icin^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben teşekkür ederim yorum için :)

      Sil
  5. The Queen’s Gambit'i izlemeyen sayılı kişiden biri benim :-( Merak ettiğim bir dizi. Bir ara mutlaka izleyeceğim.

    The End of the F***ing World'ün ilk sezonu daha iyiydi. Yine de izlediğime pişman değilim. İngiliz dizilerine güzel bir örnek.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için değerli :)